Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 6 februarie 2010

Filme romantice - da sau nu?


Ma tot gandesc de ceva vreme ce efect au filmele asupra noastra. Initial mi-am zis ca e ok sa te uiti la filme inofensive (ex. filme romantice) dar ca este vital sa le eviti pe celelalte. Si pentru ca tot aduc in discutie filmele, trebuie sa fac cateva precizari. Nu vorbesc de filmele crestine, ci de celelalte. Si de acolo, vreau sa aduc in discutie doar filmele romantice.
Sper ca nu ma veti intelege gresit; sunt de fapt o romantica incurabila, insa ce vreau eu sa dezbatem este daca e bine sa vizionezi filme romantice sau nu.

Persoanal, am ajuns la concluzia ca filmele romantice, desi par inofensive sunt destul de periculoase, pentru ca cei ce le vizioneaza dobandesc niste conceptii gresite cu privire la dragoste si ce inseamna ea.
In viata reala, povestea sta cu totul altfel decat in filme. Si aici va vorbesc din experienta, pentru ca am vizionat suficient de multe filme romantice. In filme, totul se termina intotdeauna cu bine, in filme nu prea se pune accent pe sacrificiu si decizia zilnica de a actiona in binele persoanei iubite (chiar daca descoperi ca are si defecte sau te raneste profund), ba mai mult se pune un mare accent pe emotii, pe fluturasii din stomac, pe asa zisa dragoste la prima vedere care, in realitate, este atractie fizica la prima vedere, etc.

Un alt aspect dureros al filmelor romantice este ca se bazeaza pe ,,totul e permis in dragoste si in razboi". Si o alta chestie suparatoare este finalul: ,, au trait fericiti pana la adanci batraneti .. asa fara efort, fara dedicare, pur si simplu bazandu-se pe sentimente. " Mi-a placut in mod deosebit ce a zis o prietena: ,, Nu poti cladi ceva de durata pe ceva ce a durat cateva clipe .. "
Putem trai fericiti pana la adanci batraneti, insa dragostea presupune dedicare, clipa de clipa si presupune vointa de a lua decizii pentru binele celuilalt. Dragostea trebuie intretinuta ca sa poata creste, ea nu creste singura. Sentimentele sunt o parte a dragostei, insa esenta ei implica decizii, mai ales deciziile luate cand iti este cel mai dificil sa le iei.
As putea sa scriu mult despre asta, insa cred ca ati prins ideea!

Eu cred ca cei care se hranesc prea mult cu romantismul din filme, vor uita cum e sa iubesti cu adevarat, pentru ca sunt intoxicati cu minciuni. Am fost o astfel de persoana, dar pentru ca am observat cat de periculoase sunt, renunt! EU vreau sa iubesc cu adevarat, atunci cand Dumnezeu va gasi si momentul potrivit pentru asta!

Am pus si o melodie care se potriveste perfect cu ce vreau sa spun:



Voi ce parere aveti? Le considerati infensive sau periculoase? Chiar ma intereseaza parerile voastre .. le puteti scrie la comentarii!

5 comentarii:

  1. Filme pe care le vizualizezi, au un efect aspra ta fara sa iti dai seama. Mai mult sau mai putin, facandu-te sa crezi ca totul este la picioarele tale, desi in viata reala totul se castiga cu devotament, munca si sacrificiu.
    Filmele "romantice" nu sunt genul meu, eu prefer cele de actiune.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cătă, dragă, vreau să îţi spun că e uimitor cum şi eu am trăit aceleaşi experienţe ca şi tine...filmele romantice sunt preferatele mele şi probabil preferatele multor fete..de ce? pentru că sunt o iluzie, au final fericit cam întotdeauna iar majoritatea tindem să sperăm că aşa se va întâmpla în viaţa reală, sau sperăm să fie aşa, ceea ce este complet eronat.Din punctul meu de vedere, cred că e ok să mai vezi şi astfel de filme, atâta timp cât ştim să facem diferenţa dintre ficţiune şi realitate, pentru că nu tot ce zboară se mănâncă şi nici nu cred că există dragoste la prima vedere! Există atracţie la prima vedere, unde funcţionează principiul ochii care nu se văd se uită!

    Ps.: Jaeson Ma-Love este melodia mea preferată!

    RăspundețiȘtergere
  3. Totul ţine de alegeri. Nu numai filmele pot să ne facă să pierdem contactul cu realitatea ci şi anturajele, o educaţie nesănătoasă, modelele pe care ni le alegem.
    O să fiu puţin pusă la colţ pentru ce o să spun, dar văd tineri rupţi de realitate care nu se uită la filme şi toată viaţa lor se rezumă doar la biserică şi activităţi spirituale şi uită că viaţa ne-a fost dată să ne bucurăm, să o fim prieteni, colegi, vecini, părinţi model.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cata, Ana, sunt de-acord cu voi... filmele astea romantice nu cred ca ne fac prea bine la suflet consumate in cantitati exagerate... asa un film din cand in cand poate merge... Dar ca in orice domeniu, tre sa sti ce sa alegi din ce vezi... Eu chiar am renuntat o perioada la cele care ma faceau sa alunec in depresii de egnul ”de ce nu am si eu asa ceva” ... Si am ajuns la concluzia, ca trebuie sa avem ancorata nadejdea in Domnul, nu in idei false despre dragoste, si cum e sa iubesti, pentru ca dragostea se manifesta diferit de la persoana la persoana, si nu poti sa astepti ca si tu sa treci prin exact aceleasi experiente, pe care le-a avut alta persoana total diferita de tine... Cu asta ma opresc din scris... ca deja fac blog in blog :look: ... THX Cata... for everything :imbratisare:

    RăspundețiȘtergere